Δευτέρα, 11 Φεβρουαρίου 2013

Σχολή Γονέων Αγ.Νικολάου 11-2-2013 Κ. Γανωτής: «Όταν η παρουσία του γονιού ειναι λίγη»

Την Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013 και ώρα 18:30 στις συναντήσεις της Σχολής Γονέων της ενορίας μας στο Πνευματικό Κέντρο (παραπλεύρως του Ι. Ναού) μίλησε ο Κωνσταντίνος Γανωτής (φιλόλογος – συγγραφέας) με θέμα: «Όταν η παρουσία του γονιού ειναι λίγη»

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την 2η ομιλία από εδώ:

Ὁ Ἅγιος Χαράλαμπος ὁ Ἱερομάρτυρας

http://bizweb.synaxarion.gr/data/specials/synaxarion/0210_Haralampos.jpgὉ Ἅγιος Χαράλαμπος ἦταν ἱερεὺς στὴ Μαγνησία τῆς Μικρᾶς Ἀσίας καὶ ἔζησε ἐπὶ αὐτοκρατορίας τοῦ Σεπτιμίου Σεβήρου (193 – 211 μ.Χ.). Ὅταν τὸ ἔτος 198 μ.Χ. ὁ Σέβηρος ἐξαπέλυσε ἀπηνὴ διωγμὸ κατὰ τῶν Χριστιανῶν, ὁ ἔπαρχος τῆς Μαγνησίας Λουκιανός, συνέλαβε τὸν Ἅγιο καὶ τοῦ ζήτησε νὰ ἀρνηθεῖ τὴν πίστη του.

Έχουν οι Άγγελοι το «αυτεξούσιο»; Αν ναι, τότε ποιος μας λέει ότι δεν συνεχίζουν, κάποιοι να θέλουν να αποστατήσουν και να ακολουθήσουν τον Εωσφόρο;

Ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός λέει:
«Άγγελος εστιν ουσία νοερά, αεικίνητος, αυτεξούσιος, ασώματος, Θεώ λειτουργούσα, κατά χάριν εν τη φύσει το αθάνατον ειληφυια».
Επομένως είναι πνεύματα, ουράνια, ασώματα και αθάνατα. Γι’ αυτό και ονομάζονται και ουράνιες και ασώματες δυνάμεις. Ο Άγιος Βασίλειος, λέει ότι "η ουσία των Αγγέλων είναι μια πνοή ανέμου" Και συνεχίζει (ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός), ότι είναι «αεικίνητοι, αυτεξούσιοι, κατά χάριν εν τη φύσει το αθάνατον ειληφότες». Επίσης, οι Άγγελοι είναι «φύσις λογική, νοερά τε και αυτεξούσιος, αθάνατος ου φύσει, αλλά χάριτι… Ου περιορίζεται υπό τειχών και θυρών και κλείθρων και σφραγίδων. Ότε δε εισιν εν τω ουρανω, ουκ εισιν εν τη γη· και εις την γην υπό του Θεού αποστελλόμενοι ουκ εναπομένουσι τω ουρανω».


Από το βιβλίο "Εμφανίσεις και θαύματα των Αγγέλων" Ι.Μ. Παρακλήτου:

Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος: Στον κόσμο μέσα θα δοκιμάσετε θλίψη, αλλά μην απελπίζεστε!


Ο γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος
 Ο Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός ευεργέτησε την ανθρωπότητα, και ιδιαιτέρως τους συμπατριώτες του Ιουδάιους, με ποικίλες και πολύτροπες ευεργεσίες. Όμως έλαβε ως αμοιβή από τους ευεργετηθέντες ονειδισμούς, εμπτυσμούς, κολαφισμούς, μαστιγώσεις, καταφρονήσεις΄ δέχτηκε στο κεφάλι του ένα  στεφάνι πλεγμένο με αγκάθια, ποτίστηκε ξίδι και χολή και στο τέλος καταδικάστηκε με το σταυρικό θάνατο, το θάνατο της πιο μεγάλης ντροπής. 
Αλλά και στους Μαθητές του λίγο πρίν από το σταυρικό του θάνατο  είπε: 

Δυο διδακτικές ιστορίες από το Γεροντικό. Η αξία της ελεημοσύνης

Ένας άγιος Γέροντας έμενε με τον υποτακτικό του σε μια καλύβη, όχι μακριά από ένα κεφαλοχώρι. Κάποτε έπεσε στον τόπο μεγάλη δυστυχία κι ο φτωχός κόσμος πέθαινε σχεδόν από την πείνα. Πολλοί στην απελπισία τους πήγαιναν και κτυπούσαν στην καλύβη του ερημίτη. Εκείνος πάλι, που ήταν πολύ ελεήμων, έδινε με την καρδιά του απ’ ό,τι τύχαινε να έχει. Ο υποτακτικός όμως που έβλεπε με τρόπο το ψωμί τους να λιγοστεύει, είπε μια μέρα στενοχωρημένος στο Γέροντα:
-Αββά, δε μου ξεχωρίζεις τα ψωμιά που μου αναλογούν, κι από δω και πέρα μοίραζε από τα δικά σου ελεημοσύνη. Έτσι όπως πάμε τώρα, γρήγορα θα πεινάσουμε κι οι δυο.

Τι είναι λοιπόν η ζωή;


Της ζωής μας το σύνορο,
θα το δείχνει ένα ορθό κυπαρίσσι;
Κι απ’ ότι είδαμε, ακούσαμε, αγγίξαμε,
τάφου γη θα μας έχει χωρίσει;

Ό,τι αγγίζουμε, ακούμε και βλέπουμε,
τούτο μόνο «ζωή μας» το λέμε;
Κι αυτό τρέμουμε μήπως το χάσουμε,
και χαμένο στους τάφους το κλαίμε;
Σ’ ό,τι αγγίζουμε, ακούμε και βλέπουμε,
της ζωής μας ο κόσμος τελειώνει;
Τίποτε άλλο; Στερνό μας απόρριμμα,
το κορμί που σκορπιέται και λιώνει;

Τρίτη, 5 Φεβρουαρίου 2013

Πρόγραμμα Σχολής Γονέων 2013



Σ Χ Ο Λ Η   Γ Ο Ν Ε Ω Ν

Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α   Σ Υ Ν Α Ν Τ Η Σ Ε Ω Ν     Ε Τ Ο Υ Σ   2 0 1 3
ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΙΣ 6.30 μ.μ.

4  ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ  2013
ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΩΣΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ.
ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΣΑΛΙΒΕΡΟΥ
11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ  2013
ΟΤΑΝ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΓΟΝΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΗ.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΝΩΤΗΣ
ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ – ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2013
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΝ ΤΟΥΤΟ ΜΕΓΑ ΕΣΤΙΝ
π. ΙΩΣΗΦ ΝΤΟΥΝΗΣ
ΙΕΡΕΥΣ – ΘΕΟΛΟΓΟΣ
25 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2013
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ : ΑΓΑΠΗΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ.
πρεσβ. ΒΑΡΒΑΡΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ – ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΥ
ΔΡ. ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ - ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
4 ΜΑΡΤΙΟΥ 2013
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ : ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΒΙΑΣ                             ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
ΜΑΡΙΑ ΞΗΡΟΥΧΑΚΗ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ «ΔΙΑΚΟΝΙΑ» Ι. ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΘΗΝΩΝ
11 ΜΑΡΤΙΟΥ 2013
ΓΑΜΟΣ Ή ΣΥΜΒΙΩΣΗ;
π. ΗΛΙΑΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΗΣ
ΙΕΡΕΥΣ – ΘΕΟΛΟΓΟΣ
1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ :                                                        ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΟΣ ΣΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ
ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΚΑΡΓΑΚΟΣ
ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ – ΣΥΓΓΡΑΦΕΥΣ
8 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013
ΣΥΖΥΓΙΑ : ΜΙΑ ΠΑΡΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΡΧΗ
π. ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΛΛΙΓΕΡΗΣ
ΙΕΡΕΥΣ – ΘΕΟΛΟΓΟΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΝΕΟΤΗΤΟΣ Ι. Α
15 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013
« ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΤΕΡΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ »
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ                                                              ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ – ΟΜΑΔΙΚΟΣ ΑΝΑΛΥΤΗΣ
22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2013
ΠΩΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ                                                                       ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ.
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΕΝΑ
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΘΗΝΩΝ
13  ΜΑΙΟΥ 2013
ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΗΛΙΚΙΑΚΑ ΣΤΑΔΙΑ
πρεσβ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΗ
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
20  ΜΑΙΟΥ 2013
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ : ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.
ΜΑΡΙΑ ΞΗΡΟΥΧΑΚΗ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ «ΔΙΑΚΟΝΙΑ» Ι. ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΘΗΝΩΝ
27 ΜΑΙΟΥ 2013
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΟΝΑΞΙΑ
ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
3 ΙΟΥΝΙΟΥ 2013
ΛΗΞΗ – ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ


Σχολή Γονέων Αγ.Νικολάου 4-2-2013 Α.Σαλιβέρου: «Μπορώ να σώσω το παιδί μου»

Την Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013 και ώρα 18:30 ξεκίνησαν οι συναντήσεις της Σχολής Γονέων της ενορίας μας στο Πνευματικό Κέντρο (παραπλεύρως του Ι. Ναού). 
Πρώτη ομιλήτρια ήταν η κυρία Αθανασία Σαλιβέρου με θέμα:« Μπορώ να σώσω το παιδί μου»

 Μπορείτε να παρακολουθήσετε την 1η ομιλία από εδώ:

Αρχιμ. Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης: “Χαρά, Λύπης όλεθρος”

Ο πόνος, η στενοχώρια, η αγωνία, η ψυχική τραγωδία είναι αποτέλεσμα της πτώσεως του ανθρώπου, η οποία οφείλεται στον εγωισμό του.
Οι αναθυμιάσεις του, εγώ γεννούν στην ψυχή την στενοχώρια, ενώ η φυσιολογική της κατάσταση είναι η χαρά, διότι ο Θεός είναι ειρήνη, είναι χαρά, και η ψυχή είναι εμφύσημα* του Θεού, δημιουργήθηκε από Αυτόν και οδεύει προς Αυτόν.
Επομένως, η στενοχώρια είναι ξένη και αδικαιολόγητη μέσα στην ανθρώπινη ζωή.
Και όμως σήμερα δεν βρίσκεις άνθρωπο χαρούμενο, που σημαίνει πως δεν βρίσκει κανείς άνθρωπο ισορροπημένο, ήρεμο, φυσιολογικό.

Αρχιμ. Βασίλειος Γοντικάκης, Το πρόβλημα των θρησκευτικών στα σχολεία





Τὸ ὁμολογιακὸ μάθημα εἶναι ἀνοικτὸ καὶ ἀπεριόριστο.

Τὸ ἀνοικτὸ ἀνθρωπίνως εἶναι τὸ κλειστὸ καὶ ἀνυπόφορο...

Εἶναι ἀδιάσπαστη ἡ σχέσι ἀλήθειας καὶ ἀγάπης.

Δὲν ὑπάρχει ἡ μία χωρὶς τὴν ἄλλη.

***

Τὸ πρό­βλη­μα τῶν θρη­σκευ­τι­κῶν στὰ σχο­λεῖ­α

Μία ἁγιορείτικη θεώρησι

Ἀρχιμ. Βασιλείου Ἰβηρίτου

            Ἀ­κοῦ­με τὸ θέ­μα ποὺ ὑ­πάρ­χει. Κα­τα­λα­βαί­νου­με τὰ προ­βλή­μα­τα. Δε­χό­μα­στε τὶς δυσκολίες. Ὑ­πάρ­χουν και­νούρ­γι­ες συν­θῆ­κες ζω­ῆς. Βρί­σκον­ται μα­ζὶ μὲ τὰ ὀρ­θό­δο­ξα παι­δι­ὰ τῆς Ἑλ­λά­δος ξέ­να, ἄλ­λης κα­τα­γω­γῆς καὶ ἄλ­λων πα­ρα­δό­σε­ων.

            Πρέ­πει νὰ βρε­θῆ ἕ­νας τρό­πος νὰ μπο­ρέ­σω­με νὰ συμ­βι­ώ­νω­με, νὰ ἀνε­χό­μα­στε τὸν ἄλ­λον τῆς ἄλ­λης πα­ρα­δό­σε­ως. Βρι­σκό­μα­στε σὲ νέ­α ἐ­πο­χή. Εὔ­κο­λα με­τα­κι­νοῦν­ται πλη­θυ­σμοί. Μεταφέρον­ται πλη­ρο­φο­ρί­ες, γνώ­σεις καὶ ἐμ­πο­ρεύ­μα­τα.

Περί Οικογένειας

_.jpg
Έλεγε ο γέρων Παίσιος.
Η γυναίκα όταν είναι έγκυος πρέπει να είναι ήρεμη, να διαβάζει το Ευαγγέλιο, να προσεύχεται, να λέει την ευχή. Έτσι αγιάζεται και το παιδί. Από τώρα αρχίζει η ανατροφή του παιδιού. Να προσέχεις να μην στεναχωρείς την έγκυο για κανένα λόγο.

***************** Είπε πάλι. Καλό είναι η οικογένεια να έχει τον ίδιο πνευματικό. Ο άντρας, η γυναίκα, τα παιδιά, αυτό βοηθά πολύ.

*****************
Ένας πιστός τον ρώτησε. Γέροντα, σήμερα πήραν βαθμούς τα παιδιά και είναι στεναχωρημένα. Κοίτα να δεις, σήμερα οι μεγάλοι θέλουν να παίρνουν πολλά λεφτά με λίγη δουλειά, και οι μικροί να παίρνουν μεγάλους βαθμούς, χωρίς διάβασμα. Και αν είναι δυνατόν να μην φεύγουν από την καφετέρια ή την ξυλοτέξ – πως το λένε – να παίρνουν ένα τηλέφωνο να ρωτούν τι βαθμούς τους έβαλαν. (γέλια).

π. Νίκων: κρίση και ευθύνες του λαού μας.

Απόσπασμα ομιλίας του π. Νίκωνα Αγιορείτη για το πυρήνα του προβλήματος της πατρίδας μας. Ποιοι είναι οι πραγματικοί φταίχτες; Μια ομιλία γεμάτη ειλικρίνεια, που θα δυσαρεστήσει μόνο όσους κρύβονται πίσω από το δάκτυλο τους.


  • Δεν μπορούμε να παραστήσουμε τους έκπληκτους γι’αυτά που συμβαίνουν, όταν επί δεκαετίες υποκρινόμασταν ότι δεν βλέπουμε. Οι εχθροί δεν είναι έξω από την Ελλάδα, είναι μέσα στην Ελλάδα. Όπως στρώσαμε θα κοιμηθούμε. Να ξεκινήσουμε τον αγώνα από τον εαυτό μας.
  • Πρώτα να καθαρθείς εσύ και μετά θα βοηθήσεις τον άλλον να φωτιστεί.
  • Για να βοηθήσεις τους άλλους πρέπει πρώτα να διορθωθείς εσύ. Αλλιώς δεν θα αφήσουμε τίποτα όρθιο.
  • Ο Θεός “δεν μπορεί” να βοηθήσει αν δεν θες εσύ. “Εκείνος που σε έπλασε χωρίς να σε ρωτήσει, δεν μπορεί να σε σώσει χωρίς να σε ρωτήσει” (Αγ. Αυγουστίνος)
  • Εμείς είμαστε το πρόβλημα, μην τα φορτώνουμε σε άλλους . Είναι ψυχολογικό πρόβλημα να μας φταίνε πάντα οι άλλοι και ποτέ εμείς.
  • Φταίνε οι Αμερικάνοι , φταίνε οι Τούρκοι, οι Εβραίοι , οι Σκοπιανοί, ο διάβολος, εμείς δεν φταίμε ποτέ;
  • Καλά που έχουμε βρει τους άλλους και τους φορτώνουμε τις δικές μας ανικανότητες και την δική μας δειλία…

Γιατί ο Ιησούς, επέλεξε τον Ιορδάνη ποταμό και όχι κάπου αλλού για να Βαπτισθεί;


Στον "Θησαυρό Δαμασκηνού" βρίσκουμε τις εξής πληροφορίες:

Στον Ιορδάνη ποταμό είχαν γίνει πολλά θαύματα και ήταν πλήρης χαρίτων, αγιασμένος και για αυτό ο Χριστός πήγε εκεί.

Ένα θαύμα είναι όταν διήλθε από αυτόν ο Ιησούς του Ναυή με την Κιβωτό την οποία την κρατούσαν οι δώδεκα ιερείς και με εντολή του Ιησού του Ναυή μπήκαν οι ιερείς με την κιβωτό. Τότε έγινε θαύμα παράδοξο: Ο Ιορδάνης εστράφη εις τα οπίσω και απέμεινε τόσο νερό, όσο ήταν αρκετό για να βραχούν οι ιερείς μόνο μέχρι τον αστράγαλο. Και έτσι έμειναν τα νερά έως ότου πέρασαν όλοι οι Εβραίοι.

Ένα άλλο θαύμα είναι όταν ο Ηλίας ο Προφήτης, πέρασε τον Ιορδάνη με τον Ελισσαίο, πάλι σαν σε στεριά, όταν ο Προφήτης Ηλίας "χτύπησε" με την μηλωτή του τον ποταμό και άνοιξε στο μέσον του δρόμος ώστε πέρασαν και οι δύο χωρίς να βραχούν. Τότε ο Ηλίας ανελήφθη στους ουρανούς (ανέβηκε με άμαξα πύρινη και με τέσσερα άλογα πύρινα, ως εις τον ουρανόν), και άφησε την μηλωτή του στον Ελισσαίο. Προσπάθησε λοιπόν με την σειρά του κατόπιν ο Ελισσαίος να "χτυπήσει" τα νερά για να περάσει πάλι πίσω και δεν έγινε τίποτα. Τότε επικαλέστηκε τον Θεό του Ηλία και αμέσως επαναλήφθηκε το θαυμαστό αυτό γεγονός

π. Νίκων: Εκκλησιαστικές ευθύνες/περιουσία και μεταναστευτικό

Θέματα:


  • Πως ορισμένοι επιτήδειοι εκμεταλλεύτηκαν την περιουσία που δώρισε η Εκκλησία στο κράτος.
  • Ο ρόλος των δημοσιογράφων.
  • Πως η γη που δώρισε η Εκκλησία για την δημιουργία σπιτιών για τους τραυματίες πολέμου κατέληξε να γίνει το …Κολωνάκι!
  • Στα συσσίτια της Εκκλησίας σιτίζονται κυρίως μουσουλμάνοι.
  • Το πρόβλημα είμαστε εμείς.
  • Εμείς είμαστε ο εχθρός μας.
  • Γιατί οι Γερμανοί είναι καλύτεροι από τους Έλληνες;
  • Δεν θα πολεμήσουμε με τα δικά τους όπλα, αλλά με την πίστη και την θυσία μας.
  • Γιατί παριστάνουμε τους έκπληκτους “πως καταντήσαμε έτσι;” ενώ είμαστε συνυπεύθυνοι;
  • Χωρίς αγάπη και τον αδελφό μας θα τον βλέπουμε ως εχθρό.
  • Οι μετανάστες που αξίζουν να λέγονται Έλληνες περισσότερο από Έλληνες που γεννήθηκαν εδώ. Η περίπτωση του Αλβανού που μεγάλωσε στην Ελλάδα.
  • Δεν είναι Έλληνες μόνο όσοι γεννήθηκαν στην Ελλάδα , η μιλάνε Ελληνικά.
  • Όταν καταφέρουμε να αγαπήσουμε μόνο τότε θα αντιδράσουμε σωστά. Αλλιώς και τον αδελφό μας θα τον βλέπουμε εχθρό!
  • Αξιολόγηση του Αρχιεπίσκοπου Ιερώνυμου, ως δραστήριου ανθρώπου που δρα σιωπηρά και αποτελεσματικά, χωρίς να λέει πολλά..
  • Αρέσει στους Έλληνες να κάνουν σαματά, φωνές και συλλαλητήρια αλλά υπάρχει και άλλος τρόπος όπως αυτός του Αρχιεπ. Ιερώνυμου.
  Δείτε το βίντεο:

Για να α­γα­πά κα­νείς τον Θε­ό...

          
 

Για να α­γα­πά κα­νείς τον Θε­ό, ή μάλ­λον για να α­φή­νει τον Θε­ό νά τον α­γα­πά, δεν χρει­ά­ζε­ται να α­πο­συρ­θει στην έ­ρη­μο, δεν χρει­ά­ζε­ται να φο­ρέ­σει πα­ρά­ξε­να ρού­χα, δεν χρει­ά­ζε­ται να λαμ­βά­νει α­συ­νή­θι­στη τρο­φή, δεν χρει­ά­ζε­ται να εγ­κα­τά­λει­ψει τις α­σχο­λί­ες του και ν' άλ­λά­ξει τις συ­νή­θειές του. Δι­ό­τι παν­τού και πάν­το­τε μ­πο­ρεί να βρει τον Θε­ό και παν­τού και πάν­το­τε να τον α­γα­πή­σει και παν­τού και πάν­το­τε να τον δι­δά­ξει . . .  


Η α­πλή και συ­νη­θι­σμέ­νη ζω­ή εί­ναι α­πό­δει­ξη τα­πει­νο­φρο­σύ­νης, εί­ναι ση­μεί­ο, ό­τι το Πνεύ­μα τού Θε­ού κα­τοι­κεί στην ψυ­χή μας και α­γιά­ζει το σώ­μα μας και την ερ­γα­σί­α μας. Του­ναν­τί­ον, οι α­σκη­τι­κές υ­περ­βο­λές και οι έ­ξω­φρε­νι­σμοί, η αυ­στη­ρό­τητα του ύ­φους καί του εν­δύ­μα­τος, η α­κα­τά­σχε­τη φλυ­α­ρί­α πε­ρί Θε­ού και πε­ρί πνευ­μα­τι­κών πραγ­μά­των, η­  πε­ρι­φρό­νη­ση του σώ­μα­τος, η άρ­νη­ση των α­θώ­ων ά­πο­λαύ­σε­ων, ο φό­βος των κτι­σμά­των, κρύ­βουν πο­λύ συ­χνά καρ­δί­α πο­νη­ρή καί φρό­νη­μα σαρ­κι­κώ­τα­το.


Α­γιος Νι­κό­λα­ος ο Κα­βά­σι­λας,
«Πε­ρί της εν Χρι­στώ Ζω­ής»

Προς Πιστούς: "Και οι ιερείς έχουν δικαίωμα στην μετάνοια"!

Η συκοφαντία και οι διώξεις είναι μέρος της ζωής των αγίων, γιατί πρώτος απ’ όλους τις γεύθηκε ο ίδιος ο Κύριός μας. Τις πρώτες ημέρες της επί γης παρουσίας Του φυγαδεύθηκε στην Αίγυπτο· όταν άρχισε το κήρυγμα στη συναγωγή της Ναζαρέτ, τον κυνήγησαν· όταν συναναστρεφόταν με πόρνες και τελώνες, Τον λοιδορούσαν ως αμαρτωλό· όταν θεράπευε δαιμονισμένους, Τον κατηγορούσαν ότι στο όνομα του Βεελζεβούλ εκβάλλει δαιμόνια· όταν θεράπευε ασθενείς την ημέρα του Σαββάτου, Τον κατηγορούσαν ότι παρεβίαζε το νόμο του Θεού· όταν μιλούσε για τη σχέση Του με τον Επουράνιο Πατέρα, Τον συκοφαντούσαν ων βλάσφημο· όταν Τον έβλεπαν επάνω στο Σταυρό, Τον κορόϊδευαν, ότι άλλους έσωσε και τον εαυτό Του δεν μπόρεσε να σώσει. Και από την εις ουρανούς ανάληψή Του έως την σημερινή εποχή της γενικής αποστασίας Τον κατηγόρησαν και Τον κατηγορούν με τα ανόητα δαιμονικά τους σενάρια οι βλάσφημοι επικριτές Του. Η εποχή μας είναι εποχή Αποκαλύψεως, είναι εποχή αντιχριστιανικού μένους και λύσσας κατά της αληθείας, κατά της σαρκωμένης αληθείας, κατά του Ιησού Χριστού δηλαδή. Ήδη βλέπουμε και θα βλέπουμε στα δύσκολα χρόνια που έρχονται απροκάλυπτες και αισχρές συκοφαντίες κατά του Παναγίου προσώπου του Κυρίου μας, που θα τον χαρακτηρίζουν –θου, Κύριε- πόρνο, ομοφυλόφιλο, τσαρλατάνο, απατεώνα, αγύρτη, ψεύτη και ο,τιδήποτε άλλο μπορεί να κατασκευάσει το απάνθρωπο και αντίθεο σύστημα της νέας τάξης πραγμάτων, με σκοπό να κλονίσει την πίστη των χριστιανών και να τους οδηγήσει στην απιστία και την αιώνια κόλαση.

Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς:Ο Κύριος αναζητά κτίστες, όχι καταστροφείς!

Σ’ αυτά τα λόγια συμπυκνώνονται όλες οι προσπάθειες που πρέπει να καταβάλλουμε εδώ στη γη, στη χοϊκή γη και με το χοϊκό, φυσικό σώμα μας. Τί νόημα πρέπει να έχει ο μόχθος μας, που ν’ αποσκοπεί; Στην απόκτηση δύο συνηθειών: πρώτον, ν’ αποφεύγουμε το κακό και δεύτερον, να κάνουμε το καλό. Σχετικά με το τί είναι καλό και τί κακό μας πληροφορεί μεν η συνείδησή μας, εν μέρει όμως και όχι ξεκάθαρα, διότι είναι σκοτισμένη από την αμαρτία· απεναντίας η διδασκαλία του Χριστού μας μιλάει πλήρως και ολοκάθαρα γι’ αυτό που είναι καλό και αυτό που είναι κακό. Αδελφοί, τί ζητά από εμάς ο Χριστός μας;

Μοναχός Μωυσής, Αγιορείτης, Θλίψη

Θλίψη
Επικρατεί μια συννεφιά στον τόπο μας. Πρόσωπα σκυθρωπά, αγέλαστα, θλιμμένα. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην πέρασε θλίψη. Διάφορες είναι οι πηγές της θλίψεως. Κουράζουν το σώμα και την ψυχή.

Τα 23 τάγματα των τελωνίων και ο τελωνισμός της ψυχής


Τα 23 Τελώνια είναι 23 έλεγχοι που υφίσταται η ψυχή του ανθρώπου μετά το θάνατό του για συγκεκριμένα αμαρτήματα. Σε κάθε έλεγχο εξετάζετε η ψυχή για ένα συγκεκριμένο αμάρτημα. Αν δεν έχει υποπέσει σ’ αυτό το αμάρτημα προχωρά στο επόμενο τελώνιο και αν κατορθώσει και περάσει και το εικοστό τρίτο τελώνιο φτάνει μπροστά στην Πύλη του Παραδείσου. Αν όμως έχει υποπέσει σ’ αυτό το αμάρτημα, τότε τα τελώνια αυτού του ελέγχου την αρπάζουν και την οδηγούν στο σκοτεινό Άδη, όπου περιμένει την Τελική Κρίση στη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου, για να οδηγηθεί τελικά στην Κόλαση. 1. το τελωνιο της κακολογιας
2. το τελωνιο της υβρης
3. το τελωνιο του φθονου
4. το τελωνιο του ψεματος

Την ώρα πού ή Θεία Λειτουργία τελείται στην γη, στο Ναό, τελείται και μια άλλη λειτουργία στον Ουρανό


  Την ώρα πού ή θεία λειτουργία τελείται στην γη, στο Ναό, τελείται και μια άλλη λειτουργία στον Ουρανό.
Αυτό το έδειξε ό Θεός σε έναν άνθρωπο σε κάποιο μοναστήρι.
Είχε διακόνημα να καθαρίζει τον πρόναο του καθολικού της Μονής. Ένας άλλος νεαρός μοναχός σκούπιζε τον χώρο από την Ωραία Πύλη μέχρι την πύλη της Εκκλησίας. Την ίδια ώρα γινόταν ή λειτουργία. Προσευχόταν λοιπόν για τον εαυτό του, όπως μπορούσε, με την απλότητα της καρδιάς του. Ξαφνικά στρέφει το βλέμμα του προς τα άνω και βλέπει τον ουρανό ανοιχτό και μια Αγία Τράπεζα. Μπροστά στην Αγία αυτή Τράπεζα ήσαν τρεις αρχιερείς γονατιστοί. Παράπλευρα έστεκε μια χορωδία με απερίγραπτη ομορφιά. Γινόταν ή θεία λειτουργία. Ολόκληρη. Την τελούσαν άγιοι ιεράρχες. Ιεράρχες σαν τους Βασίλειο, Γρηγόριο και Ιωάννη,

Τα χέρια του Ιερέα στη ζωή μας!



Όταν έμπαινε στο Ναό της Ιερουσαλήμ η Παναγία μας, κρατώντας στην αγκαλιά της βρέφος 40 ημερών τον Ιησού, μαζί με τις άλλες μητέρες που έρχονταν εκεί για να καθαριστούν μετά τον τοκετό και να παρουσιάσουν τα πρωτότοκά τους παιδιά, κανένας δεν μπορούσε να διακρίνει κάτι το ξεχωριστό σ’ αυτό το παιδί! Μόνο ένας, ο πρεσβύτης Συμεών, ειδοποιημένος από το Άγιο Πνεύμα, έτρεξε να υποδεχτεί Εκείνον που τόσα χρόνια περίμενε πρώτα να δει με τα σωματικά του μάτια κι έπειτα να πεθάνει…
Η πολυπόθητη στιγμή είχε φτάσει! Πήρε στα χέρια του το βρέφος, τον Ιησού, και ζήτησε από το Θεό τώρα πια να πεθάνει, αφού είδαν τα μάτια του το σωτήρα όλου του κόσμου, το Χριστό!
Κι αυτή η συγκλονιστική στιγμή ζωντανεύει στο διάβα των αιώνων κάθε φορά που ένα αντρόγυνο φέρνει στο Ναό το νεογέννητο παιδί της, για να «σαραντίσει» όπως λέμε, για να διαβάσει, δηλαδή, ο ιερέας ειδικές ευχές στη μητέρα του παιδιού και να πιάσει στα χέρια του, όπως και τότε ο Πρεσβύτης Συμεών, το μικρό παιδί…

Κυριακή, 3 Φεβρουαρίου 2013

Σχολή Γονέων Ι.Ν.Αγ.Νικολάου Καλλιθέας 2013

Την Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013 και ώρα 18:30 θα αρχίσουν οι συναντήσεις της Σχολής Γονέων της ενορίας μας στο Πνευματικό Κέντρο (παραπλεύρως του Ι. Ναού).
Πρώτη ομιλήτρια θα είναι η κα Αθανασία Σαλιβέρου με θέμα « Μπορώ να σώσω το παιδί μου»
Παρακαλείσθε οι νέοι γονείς και όσοι γενικότερα επιθυμούν να προσέλθουν για μία γόνιμη συζήτηση.