Η Αποκάλυψη δεν μιλάει για τον Αντίχριστο, μιλάει για τον συγκεκριμένο Ιησού Χριστό, τον προαιώνιο Θεό, τον ανυμνούμενο, την κεφαλή των πάντων. Αγαπάμε τον Χριστό γιατί μας έπλυνε, μας έλουσε, μας καθάρισε και μας καθαρίζει. Τον Χριστό ανυμνούμε, τον Χριστό αναμένουμε.
Της ομιλίας, που δόθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…», προηγήθηκε Ιερά Παράκληση προς την Υπεραγία Θεοτόκο τη Βηματάρισσα.
Η ομιλία του π. Δανιήλ, αναφέρονταν στην Αποκάλυψη του Ιωάννου, που αποτελεί μια ειδική, μυστηριώδη, χριστολογική και σωτηριώδη αποκάλυψη.
Προσμένει η Εκκλησία, τον επανερχομό του Ιησού. Ο Ιωάννης θέλει να τονίσει την προσμονή του τελικού θριάμβου του Χριστού και της Εκκλησίας.
Το πιο ολέθριο λάθος, τόνισε, είναι η αυτονόμηση του βιβλίου της Αποκαλύψεως από τον κορμό της Καινής Διαθήκης. Υπάρχει η Αποκάλυψη του Ιωάννη, γιατί υπάρχει η αποκάλυψη του Παύλου, δηλαδή το πως γνώρισε δι’ αποκαλύψεως ο Παύλος τον Χριστό.
«Όλη η ζωή και το κήρυγμα της Εκκλησίας, είναι μία αποκάλυψη. Η λειτουργία της Εκκλησίας ξεκινάει από την αποκάλυψη, την φανέρωση του Θεού. Υπάρχει και μια άλλη λειτουργία, η ζωή της βασιλείας στον ουρανό. Αυτή θα είναι μία πλήρης αποκάλυψη, αφού δεν θα υπάρχουν τα τείχη του χώρου και του χρόνου, που εμποδίζουν την αποκάλυψη πρόσωπο προς πρόσωπο.
Εκεί θα αποκαλυφθεί όλη η δόξα του Θεού, εφόσον βέβαια δεχθήκαμε αγόγγυστα τα παθήματα της ζωής.»
Πολλοί ασχολούνται με εσχατολογική περιέργεια για την Αποκάλυψη του Ιωάννη, η οποία είναι γεμάτη από συμβολισμούς και συμβολικές εικόνες.
Είναι ολέθριο και καταστροφικό, παρατήρησε ο π. Δανιήλ, να δέχεται κανείς τα συμβολικά, ως κατά γράμμα πραγματικά. Και ακόμη πιο ολέθριο είναι να μην σκέπτεται το πρόσωπο του Χριστού της πραγματικότητας, αλλά να σκέπτεται το θηρίο της συμβολικότητας. Το να μην πορεύεται κατά τις εντολές του Χριστού, αλλά να ασχολείται με έναν αριθμό πέρα για πέρα συμβολικό.
«Η χρονολογία για την έλευση του Κυρίου κατά την Δευτέρα Παρουσία, είναι εντελώς άγνωστη. Η εσχατολογική περιέργεια γύρω από το αντίχριστο, έχει ως πηγή το πονηρό πνεύμα. Η ενέργεια για την αλήθεια, έχει ως πηγή το Άγιο Πνεύμα.
Αλλοίμονο αν αναζητώντας τον αντίχριστο, χάσουμε τον Χριστό. Οφείλουμε να είμαστε πάντοτε έτοιμοι, γιατί κάθε στιγμή μπορεί να είναι η τελευταία στιγμή μας. Είτε γιατί μπορεί να κλείσουμε τα μάτια του σώματος και να βρεθούμε μπροστά στον Κριτή, είτε γιατί μπορεί να έλθει Εκείνος, «κρίναι ζώντας και νεκρούς».»
Αντίχριστος λέγεται όποιος αρνείται τον Χριστό και τον πολεμάει. Είναι ο μεγάλος ψεύτης και απατεώνας. Ο Ιωάννης στις επιστολές του μιλάει για έναν αντίχριστο και για πολλούς.
Ο ένας είναι ο διάβολος που πηγαίνει πάντοτε κόντρα στον Χριστό, πλανά την οικουμένη και βάζει τους ανθρώπους να αρνούνται τον Χριστό και την σωτηριωδη αλήθεια Του.
Μερικοί, τόνισε ο π. Δανιήλ, έχουν καταληφθεί από άγχος, ότι θα τους σφραγίσουν με κάποιο χάραγμα του αντιχρίστου, ότι θα μεταβληθούν σε άβουλα νούμερα.
Τότε που πάει το Αίμα της Καινής Διαθήκης, η παντοδυναμία του Χριστού, η ελευθερία του ανθρώπου, η χάρις του Θεού;
Ο πιστός χριστιανός, δεν φοβάται την υποδούλωση της βουλήσεως του, κατά τον οποιοδήποτε μαγικό τρόπο, γιατί κάτι τέτοιο δεν γίνεται. Ζει στο φως της αλήθειας και μέσα στην Εκκλησία, ζει την χαρά της ελευθερίας.
Φοβούνται μερικοί το χάραγμα κάποιου θηρίου, που το έχουν βαφτίσει αντίχριστο. Δεν έχουν προσέξει τα άγια χαράγματα του Θεού στους πιστούς, που αναφέρονται στην Αποκάλυψη.
Περπατάμε με διπλή σφραγίδα στο μέτωπο. Η μία είναι η δική μας, η ομολογία. Η άλλη είναι του Χριστού, η χάρις. Δέχονται οι χριστιανοί το χάραγμα του Αγίου Πνεύματος.
Οι χριστιανοί δεν φοβόμαστε τον έναν αριθμό, τα αναρίθμητα αμαρτήματα μας φοβόμαστε, συνέχισε. Οι χριστιανοί ένα χάραγμα ποθούν, να γραφτεί το όνομα τους στον κατάλογο του ουρανού.
Και ολοκλήρωσε:
«Είναι ανόητο να εκλαμβάνουμε ένα συμβολικό νούμερο, ως πραγματικό. Και κανένας Πατέρας της Εκκλησίας δεν καταπιάστηκε με την Αποκάλυψη.
Η Αποκάλυψη δεν μιλάει για τον Αντίχριστο, μιλάει για τον συγκεκριμένο Ιησού Χριστό, τον προαιώνιο Θεό, τον ανυμνούμενο, την κεφαλή των πάντων.
Αγαπάμε τον Χριστό γιατί μας έπλυνε, μας έλουσε, μας καθάρισε και μας καθαρίζει. Τον Χριστό ανυμνούμε, τον Χριστό αναμένουμε.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου